ITOnline

Conversies bijhouden met behulp van GA4 server side tagging

Ben je als bedrijf benieuwd naar al jouw online resultaten? Dan gaat het voornamelijk om de conversies die je via de online kanalen krijgt. Hiermee kan je immers zien waar de meeste mensen naartoe komen en hoe je deze stroom in gang houdt. Alleen weet je vaak niet hoe dit allemaal in zijn werk gaat of heb je hier simpelweg geen tijd voor. Als ondernemer wil je immers ook tijd overhouden voor andere bedrijfsactiviteiten. Met behulp van GA4 server side tagging voorkom je dat je de verkeerde stappen neemt om meer naamsbekendheid te krijgen.

Een aantal redenen voor server side tagging

Met GA4 server side tagging verhoog je bijvoorbeeld de ROAS op advertentieplatformen. Denk bij de platformen aan Facebook of Google Ads. Je krijgt meer inzicht in de bezoekers en de reis die zij maken op jouw website. Daarnaast kan je ook zorgen voor een goed cookie herstel. Dit geeft jou de gelegenheid om alles weer naar behoren in te delen en eventuele aanpassingen te doen aan de website. Als een pagina of advertentie niet goed loopt, kom je hier snel achter en zijn de mogelijkheden eindeloos. Uiteindelijk helpt dit jou bedrijf groeien.

Algoritme verbeteren voor de website

Het is van belang dat je meer grip krijgt op je data. Ieder platform dat je gebruikt, verzamelt data. Door alles op één plek te houden, kan je in een oogopslag zien hoe alles loopt en waar de bezoekers voornamelijk naar kijken. Daarnaast kan alle data zorgen dat het algoritme zo goed mogelijk kan presteren. Met behulp van het cookie herstel krijg je ook meer inzicht in de conversies die ontstaan. De cookie data gaan niet verloren, wat de inzichten weer verbetert. Tevens worden de cookies niet meer geblokkeerd door andere partijen, waardoor je een volledige stroom van data ontvangt.

Meer vertrouwen van de klanten

Als je een professional als https://www.adpage.io/ inschakelt, kan je verwachten dat de data van de website niet alleen meer inzichten geeft, maar ook volledig AVG-proof. Hiermee voldoet jouw website dus ook aan de wet- en regelgeving. Je kan het vertrouwen van de klanten aanzienlijk vergroten als ze weten dat je de persoonsgegevens beschermt en hier ook zorgvuldig mee omgaat. Wanneer de klanten meer vertrouwen hebben, groeit de verkoop gestaag door en laat je jouw bedrijf weer groeien. Reden genoeg om alles goed te laten implementeren op jouw website en andere kanalen.

Meer klanten trekken voor meer groei

Door alles zo goed mogelijk in te richten voor de website en te voorkomen dat de data verloren gaat, kan je als ondernemer gerichter kijken naar de marketing van jouw bedrijf. Het draait allemaal om het trekken van klanten naar de website. De conversies zorgen voor meer actie, zoals het aanmelden voor de nieuwsbrief of het doen van aankopen. Uiteindelijk merk je dat de stappen die je onderneemt jou meer winst opleveren. Voordat je het weet, laat je de concurrenten achter je en kan je de klanten op een goede manier helpen.

Wat vond je van dit artikel?

Geweldig
0
Inspirerend
0
In Love
0
Hmm..
0
Grappig
0

You may also like

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

More in:IT