
Wij mensen, zijn erg van het gemak. Dit laat zich terug komen op verschillende gebieden. Zo willen veel mensen liever online boodschappen doen dan naar een fysieke supermarkt gaan. Mensen willen binnen een paar muisklikken de informatie te zien krijgen waar ze naar op zoek zijn en we raken geïrriteerd als de opslag van onze telefoons vol raakt en we daarna moeite moeten doen om foto’s en video’s te verwijderen. Het is daarom ook niet verrassend dat Comparison Shopping Service, of wel: Google CSS enorm populair is geworden in de afgelopen jaren. Dit wordt steeds vaker gebruikt door consumenten, omdat ze hierdoor makkelijk producten kunnen vinden die ze willen aanschaffen. Er wordt nog wel naar websites gezocht, die producten vergelijken met elkaar, zoals Bigshopper.nl, maar steeds vaker wordt Google gebruikt om te zoektocht naar bepaalde producten te vinden. Google Shopping speelt verstandig in op dit fenomeen.
Wat is Google Shopping?
De kans is groot dat je al eerder van Google Shopping hebt gehoord. Het is namelijk in de afgelopen jaren razend populair geworden onder consumenten. Dit staat in verband met de behoefte aan gemak. Je kunt namelijk binnen een oogopslag zijn welke webwinkel het product verkoopt waar jij naar op zoek bent. Als je bijvoorbeeld naar Google gaat en dan een bepaald product zoekt, zoals ‘adidas schoenen’, zie je boven of tussendoor de zoekresultaten van Google de Google Shopping resultaten.
De voordelen van Google Shopping
Er zijn verschillende voordelen van Google Shopping, zoals:
- Bied voordeel: Google Shopping rekent als CSS-partner standaard een bepaalde marge in de CPC-prijs bij de klik op jouw shopping campagnes. Mocht je samenwerken met een CSS, dan gaat deze ingebouwde marge van de CPC af. Kortom, je krijgt dan meer waar voor je geld.
- Een CSS kan jou helpen met extra inzichten en bepaalde tools, waardoor jij jouw campagnes beter kunt optimaliseren.
